Kom i mål med dit nytårsforsæt om en sundere livsstil

Mange mennesker verden over har hvert år et ønske om at leve et sundere liv. Det kan være de ønsker at tabe sig, øge konditionen eller styrke muskelmassen. Uanset hvilket mål man går og drømmer om at komme i mål med, vil kosten fylde omkring 50%, og det er derfor meget vigtigt, at du har helt styr på denne del af dit nytårsforsæt. Vi vil i denne artikel give dig nogle gode råd til, hvordan du formår at ændre dine kostvaner med succes.

Start det nye år blødt ud

Hvis du er seriøs omkring dit nytårsforsæt, og har planer om at foretage markante ændringer i din livsstil, kan du gøre dig selv en stor tjeneste, og få arbejdet med din krop og sjæl først. En livsstilændring er en stor ting, som kræver meget styrke mentalt såvel som fysisk. Det kan derfor være en god ide at bestille en tid hos body-sds.dk, hvor de arbejder med din balance i kroppen. Hos Body SDS benytter de teknikker som kombinerer massage af musklerne, bevægelse af leddene, pulserede bevægelser og åndedrætsteknikker. Det er en god måde at skyde det nye år i gang på, og tilføre ekstra mental styrke til din livsstilsændring.

Erstatninger til den søde tand

Undersøgelser har vist, at vi er de næststørste slikspisere i verden, og dette siger utrolig meget om størrelsen på den gennemsnitlige danskers søde tand. Det kan være svært at stoppe med at spise slik, chips og kager fra den ene dag til den anden, når man måske har været vant til at indtage et sødemiddel om aftenen. Det kan derfor være en god ide at starte med at finde et sundere alternativ til de fedtfattige produkter, som ikke er sunde for din krop og dit helbred. Forslag til sunde snacks kan blandt andet være:
– Gulerødder og/eller agurker i stænger
– Sunde myslibarer
– Meget mørk chokolade
– Rodfrugtchips
– Daddelkugler
Dette er bare nogle af de mange forskellige sunde snacks, der findes derude. Hvis du er meget glad for kaffe, kan du også med fordel gøre det til din aftensnack. Du kan for eksempel investere i en kaffemaskine fra Holybean.dk, så vil du formentligt ikke tænke så meget på de usunde sager. Dog er kaffe i for store mængder heller ikke sundt, så forsøg at hold de daglige kopper kaffer på et moderat niveau.

Motion med glæde

Vi kan ikke komme udenom, at man er nødt til at implementere motion til sin dagligdag, hvis man ønsker en sund og stærk krop. Men motion behøver nødvendigvis ikke at være både kedeligt, ulideligt og uinspirerede. Hvis du synes, det er super træls at løbe, behøver du slet ikke at dyrke denne disciplin. Du kan sammensætte et træningsprogram, som lige nøjagtig indbefatter dine yndlingstræningsøvelser. Det er anbefalet, at man minimum dyrker 30 minutters motion om dagen, og du behøver derfor ikke at bruge 2 timer i et træningscenter hver eneste dag, da det er de færreste, der har tid og overskud til det. Den daglige motion kan også foregå i soveværelset, hvor et canadisk studie netop har vist, at unge mænd i gennemsnit forbrænder 4,2 kalorier i minuttet under sexakten og unge kvinder forbrænder i gennemsnit 3,1 kalorier i minuttet. På lovebuddy.dk kan du finde meget mere inspiration til, hvordan du kan gøre sexakten endnu mere spændende samt en masse tips og tricks til sexdating, sexlegetøj mv.

Forhåbentligt var disse tips hjælpsomme i forhold til at give dig noget inspiration til, hvordan du kan få succes med dit nytårsforsæt i 2019.


0 Comments

Leave a reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©2019 Madmagasinet

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account