Dårlige undskyldninger for mislykket slankekur

Der findes rigtig mange dårlige undskyldninger for en mislykket slankekur. Faktisk er det værste du kan gøre efter at have påbegyndt en slankekur at lyve dig fra, hvorfor vægtabet ikke finder sted. Det fjerne gejsten og smadre den energi der ellers burde være der i en sådan kamp. Når man først har fundet en undskyldning, så kommer der hurtigt en ny og en ny osv.

Jeg er kræsen, sund mad smager AD!
Hvem siger at sund mad ikke kan være lækker? Sund mad betyder ikke nødvendigvis lave fedt procent. Alle kan spise et stykke lækkert stegt kylling og drikke et glas koldt isvand til. Grøntsager i sig selv er sunde, og hvis bare man husker at øge portionen af grøntsager og nedsætte kød indholdet, så går det hele pludselig som en leg. Når man skal prøve noget nyt mad, så skal man faktisk smage den nye ret 13 gange før man vender sig til den og før kan man reelt ikke udtale sig om, om man kan lide det eller ej. Husk på det handler om vilje!

Jeg har et lavt stofskifte, så det kan ikke lade sig gøre at tabe mig!
VRØVL! Der er næsten ingen mennesker der har et lavt stofskifte. Dog findes der mange der har for højt stofskifte og så dem der har normalt, så jeg vil formode at du har normalt som alle os andre! Man kan ikke bare give stofskiftet skylden. Igen her handler det om vilje!

Jeg kan ikke leve uden junkfood, cola og slik!
Jo, faktisk kan du ikke leve kun af det. Der er simpelthen ikke et højt nok indhold af vitaminer og mineraler i pizza til at du udelukkende kan leve af det. Desuden stiger blodtrykket af den fedt procent du indtager hvis du spiser for store mængder af junk, cola og slik. For højt blodtryk resultere i blodprop, så måske er det ikke så slemt at spise lidt grønt en gang i mellem!

Motion er hårdt og jeg får det dårligt af det!
Nej, forkert! Motion er sundt og det sætter pulsen op. Det er vigtigt at motionere minimum 30 minutter om dagen. Her taler vi ikke om 30 minutters gang fra punkt A til B, men 30 minutter, hvor du synes at hjertet pumper lidt hårdere end det plejer. Du skal altså have pulsen op. Man behøver ikke hoppe med på vognen og melde sig ind i et motionscenter, en cykeltur eller en lille løbetur er ganske fint. Man skal starte et sted og her er det virkelig de bløde steder vi skal starte, ellers bliver du bare skræmt og giver op alt for hurtigt! Prøv eventuelt noget intervaltræning, det vil give dig en god kondition!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.